April 1, 2010

Sidang DUN Perak - Kejutan Jamal Behrang !

Oleh Anak Sengat

Kejutan ker? Sikit pun tak rasa terkejut. Tengok dari 'body language' ketika si Jamal bercakap pun penonton berita yang tonton slot jam 8 dah dapat agak. Dramanya, Jamal ditawar Menteri besar Perak. Senak perut wak gelak beb ! Ganjaran lumayan. Syarat aktifkan keahlian DAP. Kah..kah..kah ! Dasar katak.

Masih dalam tajuk 'tawaran' jawatan Menteri Besar Perak. Nasib baik Jamal tak betul jadi MB Perak, kalau tidak..naya rakyat Perak, kerana ber'MB'kan 'katak'.

Lompat PKR ke DAP pun kira'lompat' apa ? Adoi..Perak negeriku, merata tempat ada 'katak'. Dari selatan Perak(Behrang) hingga ke utara Perak(Bagan Serai) 'katak' merata-rata. Bila 'katak' mula bunyi dalam dewan, hujan pun mariii...dum-dam dum-dam sana dan sini, sekarang dah pagi petang hujan...!

Zamry ditawar jadi MB Pakatan Rakyat

Zamry pula mendedahkan bahawa beliau telah ditawarkan menjadi MB pakatan Rakyat jika melompat parti menyertai PKR setelah pilihanraya 2010. Perkara itu didedahkan Zamry ketika menggulung perbahasan di DUN Perak.

Pendedahan zamry itu tidak mengejutkan , sebaliknya menjadi satu lagi lawak tahun ini meneruskan lawak Zahrain dan Zul di Parlimen. Zamry juga nampaknya teringin nak glamer dan menjadi tumpuan, sayangnya pendedahan itu bukan mengejutkan, tetapi menampakkan ke'badut'an Zamry dalam mengejar tumpuan media. Tindakan itu juga dilihat cuba mengalihkan pandangan rakyat dari apa yang berlaku di DUN Perak hari ini dan semalam.

Beliau dikatakan telah ditawarkan oleh seorang pemimpin kanan PKR. Hang bagitau pemimpin 'kanan' mana yang mai offer tu..? Cerita hang tu tak cukup masak nak rakyat 'hadam' zamry oi !

No comments: