May 18, 2010

RM 5 Juta: Najib Dan Muhyiddin Bercanggah Keputusan

Seperti yang umum tahu bahawa taktik UMNO Barisan Nasional ketika pilihanraya kecil di mana- mana tempat, mereka akan menaburkan dan menjanjikan janji-janji manis untuk memancing undi rakyat tempatan.

Di Sibu baru-baru ini Najib telah berjanji akan memperuntukan RM 5 juta untuk perlaksanaan menangani banjir di Sibu.

Tetapi kini(hari ini) Najib apabila ditanya kembali adakah peruntukan tersebut akan diluluskan, beliau mebgeluarkan kenyataan supaya perkara tersebut dikaji semula sebagai satu langkah bijak untuk pelaksanaan projek tersebut...


Apakah orang-orang a.k.a pengikut-pengikut taksub UMNO buta bahawa janji-janji seperti ini adalah seperti laungan retorik UMNO terhadap melayu sahaja. Mengapa suami Rosmah perlu menjanjikan janji-janji manis jika berat hati untuk melaksanakannya.

Sebelum itu, di Hulu Selangor tempo hari, janji-janji yang ditaburkan tidak lagi ditunaikan si Najib sudah pandai untuk berjanji dengan janji manisnya itu.

Dalam pada itu orang kanan Najib(Muhyiddin) telah membuat kenyataan bertentangan dengan kenyataan Najib pada awal hari ini. Muhyiddin berkeras untuk menunaikan janji-janji manis di Sibu manakala si Najib tetap berkeras untuk mengkaji semula perkara tersebut.

Lihat apa sudah berlaku antara pemimpin-pemimpin UMNO?? Mana kesepakatan yang dicanangkan ??

Sebelum itu, Tahniah diucapkan kepada rakyat SIBU kerana berjaya mengubah satu corak baru dalam pemikiran dan tafsiran rakyat terhadap pemerintahan negara kita!!!

HIDUP PAKATAN RAKYAT!!

TUMBANG BN!!

No comments: