March 25, 2010

Kerjasama Semua Pihak Penting Tangani Gejala Sosial Secara Tuntas

Kerajaan Selangor menyeru kepada semua pihak yang terlibat dan berpengalaman dalam menangani gejala sosial agar bersama-sama dengan kerajaan negeri dalam usaha membanteras fenomena negatif ini.

“Kami berharap mereka yang benar-benar ingin Selangor bebas daripada gejala sosial, dapat berhubung dengan Pegawai Penyelaras Jawatankuasa Menangani Gejala Sosial EN AZREEN di talian 03-55447215,” demikian kata Dr Hjh Halimah Ali, Exco Pendidikan, Pendidikan Tinggi Dan Pembangunan Modal Insan Negeri Selangor dalam satu kenyataan kepada semua pihak terbabit.

Antara pihak yang ditujukan adalah jabatan dan agensi kerajaan, syarikat swasta, ahli akademik, ahli korporat, NGO, persatuan belia dan wanita, aktivis masyarakat, kaunselor, pesara, remaja dan belia, PIBG, Majlis Permuafakatan Tadika Selangor (MPTS), Majlis Permuafakatan Mahasiswa Selangor (MPMS), Majlis Permuafakatan Institusi Pendidikan Islam Selangor (MAPPIS), sekolah-sekolah, Universiti/kolej, institusi keagamaan, JKKK, Kelab remaja dll.

Halimah menegaskan bahawa tindakan yang menyeluruh, sepadu dan dirancang teliti adalah perlu untuk mengatasi gejala sosial yang semakin meruncing.

“Hanya pendekatan inklusif yang menggabungkan segala sumber kepakaran, masa, tenaga, wang ringgit dan segala sistem sokongan mampu menangani gejala sosial secara tuntas,” sambung Adun Selat Klang itu.


Sekretariat Akhbar Kerajaan Negeri Selangor
Tingkat 4, Bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, 40000 Shah Alam, Selangor Darul Ehsan.
Laman web: www.selangorkini.com.my, www.selangor.gov.my, www.tvselangor.com.
Tel: 03-55447456, Fax: 03-55135068
(Sebarang pertanyaan, sila hubungi Ketua Pegawai Perhubungan Awam Selangor, Ginie Lim 013-6276862)

No comments: