May 19, 2010

10 sebab UMNO tidak layak memperjuangkan HAK orang MELAYU

MNO tidak layak bersuara dan memperjuangkan hak-hak orang melayu. UMNO di kenali sebagai pembela nasib kaum Melayu ini hanyalah lakonan semata-mata atau mempunyai agenda yang tersembunyi untuk mengaburi mata, menafikan hak melayu, dan menipu kita hidup-hidup.

Kita lihat masyarakat Melayu sekarang, apa sudah jadi?? Aku sebenarnya berbangga kerana aku dilahirkan sebagai orang melayu tetapi aku MALU untuk menyatakan bahawa pemimpin kita(ORANG MELAYU) belot kepada diri kita sendiri.

Sebab itu lah kita orang Melayu perlu bersatu hati, menentang kezaliman PUAK-PUAK UMNO+APCO yahudi dan menolak agenda-ageda UMNO yang hanya menharapkan balasan. Tidak ihklas terhadap orang melayu.

1. Menghalalkan judi, arak, pelacuran.

2. UMNO menghapuskan TULISAN JAWI.

3. UMNO merampas hak orang melayu, merampas Royalti minyak petroleum Terengganu dan enggan juga membayar royalti minyak kepada negeri Kelantan. Rata-rata penduduk adalah majoriti orang melayu.

4. Meruntuhkan institusi ibadah orang Melayu yang beragama Islam seperti masjid dan surau dan ini berlaku di Kg. Bujal Terengganu , Kampung Berembang di Ampang , Surau Jubli Perak Bandar Baru Bangi dan demikian mereka mengunci surau dan masjid seperti apa yang berlaku kepada surau seksyen 18 di Shah Alam dan lainnya.

5. UMNO bertanggungjawab memberi tekanan terhadap SEKOLAH AGAMA, terutama SEKOLAH AGAMA RAKYAT.

6. Mewujudkan ISA, menangkap, menyeksa pemimpin-pemimpin orang Melayu.

7. Licik dalam mengambil peluang dan menjerut rakyat untuk mengambil keuntungan yang berlipat kali ganda untuk mengayakan kroni-kroni mereka.

8. Menyimpan dendam politik yang mendalam terhadap PKR.

9. UMNO tidak Ikhlas dalam menjaga kepentingan orang melayu, dan mengharapkan balasan.

10. Tiada kebebasan bersuara

No comments: