May 11, 2010

Macam-Macam Ada Dalam Kes Sayfooool..Plastik, Pelincir, Najib, Tak Mandi Wajib..Hari Ini Apa Pula Ya...

Hari ni, siaplah ko Sayfoooooooool..semalam ko dah menggelabah dengan soalan Karpal Singh..sampaikan tak ikut skrip dan jawab soalan dengan lintang pukang..hari ini tentu ko tak sempat nak pergi tandas pun..ko pasti terduduk dengan soalan oleh karpal. Ini rangkuman jawapan soalan balas oleh Sayfooooool semalam, yang penuh dengan konspirasi dan humor, dan ia pasti akan diulangi lagi pada hari ini.

1. Sayfooooooool tidak mandi junub selepas diliwat Anwar (kononya) dan sanggup tidak solat kononnya berada dalam keadaan darurat.

Laporan Daripada BERITA HARIAN : Pada pemeriksaan balas itu juga, Karpal meminta penjelasan Mohd Saiful sama ada beliau adalah seorang Islam yang baik, dan Mohd Saiful berkata, beliau cuba untuk menjadi seorang Islam yang baik.

Mohd Saiful berkata, ketika bekerja dengan Anwar, beliau jarang bersembahyang tetapi mulai insaf selepas membuat laporan polis berhubung kejadian liwat itu. Katanya, beliau tidak sembahyang selepas kejadian liwat.

Karpal: Kenapa anda tidak sembahyang hari itu (26 Jun 2008)

Mohd Saiful: Mungkin kerana saya telah diliwat.

Karpal: Ada sembahyang pada 27 Jun

Mohd Saiful: Ada sembahyang Jumaat.

Karpal: Ada mandi sebelum sembahyang?

Mohd Saiful : Ada mandi sedikit saja tapi tidak cuci habis.

Karpal: Bila sembahyang, mesti cuci betul-betul? Betul mandi junub diwajibkan?

Mohd Saiful :Ya.

Karpal: Jadi sembahyang anda pada 27 Jun 2008, adalah tidak sah?

Mohd Saiful: Ya.

Karpal: Jadi anda bukan seorang Islam yang baik.

2. Sayfoooooooool mengaku telah bertemu dengan PM Najib Razak pada 24 Jun 2008 iaitu 2 hari sebelum beliau membuat pengakuan dirinya diliwat Anwar.

Karpal juga bertanya Mohd Saiful dengan siapa beliau berjumpa sebelum mendapatkan rawatan dan mengapa beliau mengambil selama dua hari sebelum membuat laporan polis berhubung dakwaannya diliwat.

Mohd Saiful berkata, beliau berjumpa dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak pada 24 Jun 2008 bagi mengadu masalahnya kepada Najib.

Mohd Saiful berkata, beliau berjumpa dengan Najib yang ketika itu Timbalan Perdana Menteri di rumah Najib di Taman Duta di sini dan selepas itu beliau tidak berjumpa lagi dengan Najib.

Mohd Saiful berkata, beliau hanya berjumpa Najib, dan tidak pernah berjumpa dengan isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor.

3. Apa yang lebih menarik dalam prosiding semalam ialah Dr.Osman dari Pusrawi ada mendedahkan bahawa Saiful tergamak memasukkan benda keras berupa objek seperti plastik ke dalam duburnya, bagi membuktikan kononnya beliau diliwat. Dalam hal ini Saiful yang tersentak dengan kenyataan itu, tiba-tiba menempelak hal ini dengan mengatakan Dr.Osman berbohong. Soalnya sekarang, jika Dr.Osman berbohong kenapa laporannya begitu lengkap dan terperinci semasa memeriksa Saiful selepas dua hari diliwat??. Apakah kita boleh menerima kenyataan mulut Saiful daripada laporan pakar yang lengkap seperti itu. Makanya, siapakah yang berbohong dalam hal ini.

Ketika ditanya Karpal mengenai pemeriksaannya di Hospital Pusrawi pada 28 Jun, iaitu selepas dua hari beliau didakwa diliwat oleh Anwar, Mohd Saiful berkata, bahawa beliau memberitahu Dr Mohd Osman Abdul Hamid yang beliau sakit di bahagian dubur dan juga mengalami sakit perut.

Mohd Saiful berkata, sebelum pemeriksaan dibuat oleh Dr Mohd Osman, beliau memberitahu yang beliau sakit perut tetapi semasa pemeriksaan dijalankan beliau berterus terang dengan doktor itu bahawa beliau diliwat.

Ketika diminta penjelasan mengenai laporan perubatan oleh Dr Mohd Osman yang antaranya menyebut bahawa pesakit mendakwa dicederakan dengan plastik di bahagian dubur Mohd Saiful berkata, beliau tidak faham tulisan doktor itu.

Karpal: Adakah apa yang ditulis ini benar?

Mohd Saiful: Saya tidak pernah buat aduan seperti ini kepada doktor itu.

Karpal: Adakah anda tahu doktor itu akan beri keterangan di mahkamah?

Mohd Saiful: Ya tahu.

Karpal: Mengapa doktor itu tulis macam itu.

Mohd Saiful: Saya tidak pasti.

Karpal: Adakah doktor itu bohong?

Mohd Saiful : Ya bohong. Tidak benar.

4. Saiful juga mengesahkan telah bertemu dengan pegawai polis yang bernama Rodwan Yusoff sebelum membuat laporan polis dia diliwat. Rodwan kini baru sahaja dinaikkan pangkat sebagai Ketua Polis Melaka yang baru. Anehnya, mana dia dapat nombor telefon Sayfoooool. (manalah sayfooooooool tahu sebab itu konpirasi..najib yang aturkannya).

Karpal: Untuk tujuan apa ACP Rodwan berjumpa kamu?

Mohd Saiful: Pada masa itu ACP Rodwan ada telefon saya. Beliau kata nak jumpa. Pada masa itu saya tidak tahu tujuan apa. Masa jumpa dia tanya saya apa masalah yang saya hadapi.

Karpal: Jumpa ACP Rodwan lepas jumpa (Datuk Seri) Najib (Tun Razak)

Mohd Saiful: Ya.

Karpal: Ada sesiapa arahkan ACP Rodwan jumpa anda?

Mohd Saiful: Tidak tahu.

Karpal: Macam mana dia tahu nombor telefon anda?

Mohd Saiful: Tidak pasti

Karpal: Apa berlaku lepas berjumpa?

Mohd Saiful: Saya ceritakan kepada dia yang saya diliwat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim beberapa kali.

5. Paling kelakar, Sayfoooooool engaku yang dia tak dapat melihat duburnya sendiri??? Kelakar betul, takkan tak rasa ada sesuatu benda tusuk beliau yang menyebabkan dubur beliau tercedera..nak tipu pun agak-agaklah Sayfoooooooooool..guna pelincir, tak semestinya anda tak tercedera..sebab plastik kan tajam dan keras, yang anda cuba masukkan untuk menipu mahkamah..

Karpal juga meminta Mohd Saiful menjelaskan mengenai kandungan laporan perubatan itu antaranya tiada tanda cedera di dubur karpal: Apa pendirian kamu dengan laporan perubatan ketiga-tiga doktor iaitu iaitu tidak ada apa-apa yang tidak kena dengan dubur awak.

Mohd Saiful: Saya tidak tahu. Saya tidak dapat nampak dubur saya.

Ketika ini, Peguam Cara Negara II, Datuk Mohamed Yusof Zainal Abiden, yang mengetuai pasukan pendakwaan mencelah, dan berkata, Karpal sepatutnya menunjukkan soalan itu kepada doktor berkenaan.

Hakim Mohamad Zabidin bersetuju dengan Mohamed Yusof, dengan berkata, bahawa sudah tentunya Mohd Saiful tidak dapat melihat dubur sendiri, dan ini menyebabkan mereka yang hadir di mahkamah ketawa.

Mohd Saiful juga menyampuk sambil menjawab Semasa diliwat saya guna pelincir

Lawak betullah al Sayfooool ni..Apapun, sama-sama kita nantikan prosiding seterusnya kes liwat II hari ini. Kenyataan Sayfooooooool yang berbelit-belit dan gagal mengawal keadaan dengan baik jelas membuktikan bahawa beliau sememangnya telah dipaksa untuk melakukan demikian. Bahkan sudah pasti lebih banyak nama pemimpin akan dikaitkan dengan kes itu nanti. Walaupun dia nafikan pernah berjumpa dengan Roswah. Itulah padahnya bersumpah laknat, akhirnya memakan dirinya sendiri. Semoga keadilan dapat ditegakkan dalam kes konspirasi ini.

http://tunhisyamuddin.blogspot.com

No comments: