March 18, 2010

Persidangan Anak Muda Kebangsaan 2010

Jawatankuasa Tetap Belia dan Sukan Negeri Selangor menerusi Sekretariat Belia Negeri Selangor (SBNS) akan menganjurkan Persidangan Anak Muda Kebangsaan 2010. Program ini dijangka mengumpulkan seramai 1,000 orang Penggerak Belia Tempatan (PeBT), mahasiswa, pemimpin belia akar umbi, politik serta NGO dari seluruh Malaysia yang akan bersama-sama membincangkan isu-isu kepentingan belia dan negara.

Persidangan ini merupakan acara tahunan SBNS yang akan membincangkan lima fokus utama iaitu 1) Komunikasi , 2) Ekonomi, 3) Sosial, 4) Budaya, dan 5) Politik.

Antara objektif program ini diadakan adalah untuk menimbulkan kesedaran belia terhadap isu-isu kepentingan masyarakat dan negara serta mendapatkan buah ide dan pemikiran pakar-pakar dalam segenap bidang.

YAB Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, Dato Menteri Besar Selangor akan merasmikan persidangan ini yang akan dibarisi pengucaptama seperti YB Mohamed Azmin Ali (Ekonomi), YB Khalid Samad (Sosial), YB Tony Pua (Politik), Dr Abu Hassan Hasbullah (Komunikasi) serta panelis seperti YB Nik Nazmi. Nik Ahmad, YB Mujahid Yusof Rawa, YB Liew Chin Tong, Khoo Kay Peng dan ramai lagi yang akan memberi pengisian kepada persidangan tersebut.

Berikut adalah maklumat program :-

Tarikh

:

20 Mac 2010

Perasmian

:

YAB TAN SRI ABDUL KHALID IBRAHIM, Dato’ Menteri Besar Selangor

Masa

:

8.00 pagi – 10.00 mlm

Tempat

:

Auditorium, Dewan Sivik, Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ)

Mereka yang berminat untuk menyertai persidangan diminta untuk mendaftar menerusi emel sbns@gen-s.com.my, menghubungi 012-3097660 (Raja Mahadi Raja Mahmudin) atau mengunjungi laman web www.gen-s.com.my untuk mendapatkan maklumat tambahan.


Sekretariat Akhbar Kerajaan Negeri Selangor
Tingkat 4, Bangunan Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, 40000 Shah Alam, Selangor Darul Ehsan.
Laman web: www.selangorkini.com.my, www.selangor.gov.my, www.tvselangor.com.
Tel: 03-55447456, Fax: 03-55135068
(Sebarang pertanyaan, sila hubungi Ketua Pegawai Perhubungan Awam Selangor, Ginie Lim 013-6276862)

No comments: